ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI PsikolojiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

PSİKOLOJİ LİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Lisans Derecesi


4


240


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Lisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 6. Düzey
  • QF-EHEA: 1. Düzey
  • Yönelim: Akademik
  • Sınıflandırma (ISCED 2013): Temel Öğrenme Alanı:31
  • Kategori: Ana Yeterlilik

PEH İLE KÖÇ VE PÖÇ İLİŞKİSİ

(Üniversitemizdeki eğitim-öğretim programlarının öğrenme çıktıları, program eğitim hedefleri ve kurumsal düzeyde tanımlanmış olan kurumsal öğrenme çıktıları göz önünde bulundurularak tasarlanmaktadır. Aşağıdaki matris, ilgili eğitim-öğretim programı için tanımlanmış olan program öğrenme çıktıları ile programın eğitim hedefleri ve kurumsal öğrenme çıktıları arasındaki bağı göstermektedir.)
PROGRAM EĞİTİM HEDEFLERİ (PEH)
KİLİT PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KPÖÇ)
KURUMSAL ÖĞRENME ÇIKTILARI (KÖÇ)
KPÖÇ1 KPÖÇ2 KPÖÇ3 KPÖÇ4 KPÖÇ5
-Öğrencilerin psikoloji alanında sağlam bir kuramsal altyapı kazanmalarını ve disiplinler arası bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamak. -İş Yapma Problem Çözme Ve Çatışma Yönetimi
-Öğrencilerin kuramsal bilgilerini uygulamaya geçirmeleri, psikolojinin farklı alt alanlarında araştırma ve klinik deneyimi kazanmaları için olanaklar sunmak, mesleki etik ilkelere göre çalışmalarını yürüten, ayrımcılık yapmayan ve önyargısız mesleki değerlendirmelerde bulunabilen psikologlar yetiştirmek. -Liderlik Ve Takım Çalışması
-Psikolojinin farklı alt alanlarında bilgi sahibi olan; veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi bilimsel araştırma yapabilmek için gerekli becerilere sahip, insan gelişimini hem bireysel hem de sosyal değişkenler bağlamında değerlendirebilen psikologlar yetiştirmek. -Etik ve Sosyal Sorumluluk
-Psikoloji alanındaki gelişmeleri takip eden, bilimsel ve eleştirel düşünebilen, yeni fikirlere ve öğrenmeye açık psikologlar yetiştirmek. -Yazılı ve Sözlü İletişim Ve Etkileşim
-Öğrencilerin sorumluluklarını yerine getirme bilinci kazanmalarını ve bağımsız çalışabilme becerilerini geliştirmelerini sağlamak. -Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme
-Liderlik ve iletişim becerileri gibi sosyal becerileri etkili bir şekilde kullanabilen, toplumsal duyarlılığı yüksek, toplumsal sorunların çözümüne katkıda bulunabilen psikologlar yetiştirmek. -Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme
-Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme
-Değişimi Yönetebilme
-Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim
-Küresel Bakış Açısı Geliştirme
-Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik
-Kültürel Bilinç ve İfade
-Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği
-Yabancı Dilde İletişim